* Forsalget starter mandag 06.10 kl.10.00 *
Pris i forsalg / i døren: 150,-
Dørene åbner kl. 20.00 / Koncertstart kl. 21.00
https://www.facebook.com/Ponyblod
https://www.facebook.com/marvelousmosell
Tue Track er primært kendt som rapper og hovedproducer i Malk De Koijn. Han er del af orkestrene Booty Cologne og Nobody Beats The Beats og i 2005 udgav han electro-albummet ”Rockin” under navnet Track72. ”Ponyblod” markerer første gang han helliger sig et partnerskab med en enkelt kunster. Om samarbejdets opståen fortæller Tue Track:
”Da jeg hørte Khal Allans ‘Tuder og høvding’ kunne jeg se mig selv i hans univers. Jeg er selv meget ren og disciplineret, men jeg elsker det rodede og beskidte. Han er den første rapper, jeg har arbejdet sammen med herhjemme, hvor jeg får samme følelse som fra amerikanske rappere. På den gode måde.”
Khal Allans karriere går ligeledes tilbage til 90’erne, men det var med ‘Tuder og høvding’-albummet fra 2008, at han fik sit kunstneriske gennembrud. Hans evne til at formidle en fragmenteret verden set fra en skæv eksistens gik lige ind hos anmelderne. Han er efter eget udsagn ”bidt af en gal Halfdan Rasmussen” og hans fabulerende, gennemrimede tekster, der blander eventyr, hverdagsrealisme og sciencefiction er i en klasse for sig.
Til trods for sideløbende karrierer i dansk rap, kendte kunstnerne ikke hinanden personligt før PONYBLOD. Det viste sig dog hurtigt, at de har en fælles kærlighed til electro, graffiti og melankolsk fransk visesang. Oprindeligt var fordelingen, at Khal Allan stod for vokal og Tue Track stod for produktion og scratch. Men ligeså stille sneg Tue sig til at rappe på fire numre ligesom Khal Allan har leveret samplinger til albummets lydtæppe.
Det 13 numre lange album er indspillet i en ånd af (sam-)arbejdsglæde. Hvert møde mellem de to kunstnere er blevet til et nummer. Det betyder også at følelserne, som de to har haft på dagen er trukket med ind i studiet og har fået frit løb, om det er vreden over at blive forstået som musiker og tage til genmæle (”Kra-kra”), eller varmen fra den første forårsdag, der udvikler sig til ren eufori (”Se os nu”).
De to blodsbrødre har med ”Ponyblod” skabt et svingende, provokerende og virilt album, og vi kan allerede nu afsløre, at debutalbummet ikke bliver det sidste vi kommer til at høre fra dem.
”Det var umuligt ikke at overgive sig til Mosells kække dansetrin, der ubesværet gled over scenegulvet, mens pigerne skreg og fyrene anerkendende lod sig rocke med og kastede håndtegn og syrede rim direkte tilbage til aftenens ubetinget største helt.”
(Gaffa, liveanmeldelse, 5 stjerner)
”- Jeg blev fan på den der ‘Jeg vil høre alt, hvad det her menneske har lavet’-agtige måde”,
(David Mandel, P3)
”Med rablende rim, vanvittige YouTube-videoer og gennemført 80er-stil var Marvelous Mosell et af de mest underholdende nye navne på den danske musikscene i 2013.”
(Berlingske)
”Jeg tror, der er mange, der har synes, at rap er blevet for hårdt eller selvhøjtideligt. Der er Mosell helt klart en befrielse fra det. Hans videoer og tekstunivers er meget unikt og minder mig på nogle måder om det, vi selv har haft gang i med Malk de Koijn.” (Tue Track).
”Den rappende tidsmaskine”, lød overskriften i Berlingskes portræt af rap-fænomenet Marvelous Mosell. Musikken er som hentet direkte fra 80ernes disco og pop og den er altid til at danse til. Hans sange har titler som ”Jeg tænker på dig”, ”Jeg var blevet syg og ku´ li´det” og ”Robin Rubin solgte crack-kokain” – og hans hjemmeklippede, tv-serie-cut-up og som oftest pangfarvede videoer, har fået langt mere end 500.000 afspilninger på YouTube.
Musikkritikerne nominerede ham tidligere på året til ikke mindre end fire af deres Steppeulve, og P3 inviterede ham ind som performer til P3 Guld, hvor han straffede gulvet i Koncerthuset med ”Dans, bevægelse, fashion” og de forbudte trin der hører til hans single ”Den bedste danser”. I øvrigt stilsikkert produceret, af den absolut åndsbeslægtede samarbejdspartner Tue Track.